Miten omaa brändiä voi kohentaa x 3?

brändiä

Brändäys saa sanana monien mielissä negatiivisen klangin, koska sen ajatellaan tarkoittavan itsensä esiintuomista tuputustyyliin ja itsensä nostamista jalustalle minäminä-asenteella.

Brändäys ei kuitenkaan ole sitä, silloin kun se tehdään oikealla tavalla. Kaikki mitä teet, jokainen sisältö jota tuotat, jokainen kohtaaminen asiakkaiden kanssa, niin verkossa kuin fyysisissä kohtaamisissa rakentaa sinun brändiäsi. Eli brändi tarkoittaa ihmisten mielikuvaa sinun yrityksestäsi. Mitä yhtenäisemmän ja houkuttelevan brändistäsi saat, sitä paremmin erotut myös kilpailijoistasi ja hurmaat potentiaaliset asiakkaasi.

Tämän takia omaan brändiin todellakin kannattaa panostaa.

Mitä brändi tarkoittaa?

Brändiksi mielletään yleensä yrityksen nimi, logo tai mainokset, mutta ensisijaisesti se muodostuu sekä verkossa tuottamastasi sisällöstä että fyysisesti ihmisiä kohtaamalla. Kun panostat näihin tekemällä niistä asiakkaillesi miellyttäviä ja mieleenpainuvia, rakennat itsellesi samalla omannäköistäsi brändiä, jolla erotut selkeästi kilpailijoistasi.

Brändisi muotoutuu siis aina, kun asiakas on tekemisissä sinun ja yrityksesi kanssa, joten pienilläkin asioilla on iso merkitys. Brändin rakentaminen on siis pitkäjänteistä työtä jota tehdään käytännössä koko ajan. Oman brändin vahvistaminen kannattaa aloittaa siis mahdollisimman pian!

Miten parannat omaa brändiä?

1. Keskity siihen, miten esiinnyt julkisesti niin livenä kuin verkossakin. Yksikin negatiivissävytteinen lipsahdus voi joskus tehdä hallaa brändillesi. Mieti, millaisen tunnelman haluat luoda oman yrityksesi ympärille ja toimi sen mukaan.

2. Pidä linjasi yhtenäisenä kaikessa tekemisessäsi niin verkossa kuin fyysisissä kohtaamisissa, älä poukkoile. Pidä julkaisuja miettiessäsi mielessä yrityksesi värimaailma ja kuvat.

3. Tee asiakkaillesi helpoksi asioida kanssasi. Jos esim. jo yhteyden saaminen on vaikeaa, se turhauttaa suuresti potentiaalista asiakastasi. Ole aina helposti lähestyttävä ja lähestyttävissä, kun asiakkaasi sinua tarvitsevat.

Bonuksena voisin mainita vielä yhtenäisyyden lisäksi säännöllisyyden. On tärkeää, että tuotat sisältöä tai otat yhteyttä säännöllisesti ettei käy niin, että esim. somejulkaisujen väliin tulee useiden viikkojen tauko ja profiilissasi vieraileva löytää vain sivun jota päivitetään tosi harvakseltaan. Säännöllisyyden ei kuitenkaan tarvitse tarkoittaa sitä, että julkaiset jotain joka päivä vaan sitä, että pitäydyt sinulle sopivassa julkaisutahdissa, oli se sitten kolme kertaa viikossa tai kerran viikossa tai harvemmin.

Toivottavasti vinkeistä on sinulle apua ja saat intoa oman brändisi kehittämiseen entistäkin paremmaksi 🙂

Jos aihe kiinnostaa, kannattaa myös lukea vinkkini hyvän ensivaikutelman luomiseen tästä! Ensivaikutelma on iso brändiäsi niin fyysisissä kohtaamisissa kuin verkossakin!

Tytti Laine
Someillaan?

Tytti Laine

Tytti Laine on yrittäjyyden moniosaaja, yrittäjävalmentaja ja yrittäjien onnistumisten vauhdittaja. Hän auttaa työkseen itsensä työllistäviä huipputyyppejä eli pienyrittäjiä tukemalla heidän yrittäjyys- ja digiosaamistaan, palveluidensa tuotteistusta ja hinnoittelua, kasvumahdollisuuksiaan sekä verkostoitumistaan.

Tytti on luonut maksuttoman Enemmän euroja! -verkkokurssin, jonka kautta hän haluaa auttaa yrittäjiä saamaan yritystoiminnastaan enemmän iloa ja rahaa. Liity mukaan www.enemmaneuroja.fi ja valmistaudu onnistumaan!
Tytti Laine
Someillaan?
Tytti Laine
Tytti Laine
Tytti Laine on yrittäjyyden moniosaaja, yrittäjävalmentaja ja yrittäjien onnistumisten vauhdittaja. Hän auttaa työkseen itsensä työllistäviä huipputyyppejä eli pienyrittäjiä tukemalla heidän yrittäjyys- ja digiosaamistaan, palveluidensa tuotteistusta ja hinnoittelua, kasvumahdollisuuksiaan sekä verkostoitumistaan. Tytti on luonut maksuttoman Enemmän euroja! -verkkokurssin, jonka kautta hän haluaa auttaa yrittäjiä saamaan yritystoiminnastaan enemmän iloa ja rahaa. Liity mukaan www.enemmaneuroja.fi ja valmistaudu onnistumaan!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *