4 syytä, miksi yrityksesi tarvitsee nettisivut + tuottavien nettisivujen tsekkauslista!

4 syytä, miksi yrityksesi tarvitsee nettisivut + tuottavien nettisivujen tsekkauslista!

Haluaisitko lisätä yrityksesi näkyvyyttä netissä, tehostaa ajankäyttöäsi ja ansaita enemmän yrittäjänä? Olen järjestämässä maksuttoman webinaarin syyskuun alussa. Klikkaa tästä, jos haluat saada kutsun maksuttomaan webinaariini

Saatat ehkä yrittäjänä miettiä, miksi yrityksesi tarvitsee nettisivut, jos sillä on jo ilmainen yrityssivu Facebookissa? Takaan kuitenkin, että on monta hyvää syytä panostaa sosiaalisen median lisäksi myös ajan tasalla oleviin ja yritystäsi palveleviin verkkosivuihin oli yrityksesi sitten kampaamo, koirahoitola, autokorjaamo tai digipalveluita tuottava yritys.

Tässä postauksessa kerron sinulle 4 syytä, miksi on digitaalisen markkinoinnin näkökulmasta äärimmäisen tärkeää panostaa myös yrityksesi nettisivuihin. Kurkkaa blogin lopusta myös toimivien nettisivujen tsekkauslista! 

 

1. Nettisivut – 24/7 käyntikorttisi verkossa 

Hyvät kotisivut toimivat parhaimmillaan yhtenä ylimääräisenä myyntiedustajana yrityksellesi. Yrityksesi nettisivut eivät koskaan nuku, toisin kuin sinä, ja yhdessä sosiaalisen median kanavien kanssa ne auttavat yrityksesi löydettävyyttä hakukoneissa. Jos sivusi on vielä rakennettu siten, että ne ohjaavat asiakastasi koko ajan haluamaasi suuntaan, tekevät sivusi koko ajan töitä sinulle. Olen koonnut alle helpon tsekkauslistan, jonka avulla voit tarkistaa verkkosivujesi omaavan kaiken yrityksellesi hyödyllisen informaation kohta kohdalta! Näiden kohtien kautta, toimivien verkkosivujen luominen on helppoa!

2. Some – nettisivut – some 

Nykyaikaisten, mobiilioptimoitujen verkkosivujen tärkeyttä ei kannata unohtaa some-kanavien rinnalta, sillä parhaimmillaan nettisivut ja some-kanavat tukevat todella hyvin toisiaan johdattaen liikennettä niin somesta nettisivuille kuin nettisivuilta some-kanaviin auttaen asiakastasi löytämään etsimänsä helposti.

3. Kohdennettu markkinointi 

Hyvien nettisivujen avulla saat kasvatettua sähköpostilistaasi. Tämä tapahtuu tarjoamalla nettisivuillasi vieraileville jotakin sellaista, mitä vastaan he ovat valmiita luovuttamaan sähköpostiosoitteensa sinulle. Sähköpostilistasi jäsenet ovat jo valmiiksi kiinnostuneita palveluistasi, joten sinulla on jo otollinen kohderyhmä, jolle markkinoida.

4. Yrityksesi uskottavuus 

Yritys ilman hyviä kotisivuja jää herkästi muiden jalkoihin verkossa. Millaisen kuvan kotisivuton yritys antaa sinulle? Hieman epäilyttävän tai ei ainakaan yhtä asiantuntevan kuin yritys, jolla on ajantasaiset ja toimivat nettisivut – eikö? Hyvin tehdyt nettisivut lisäävät yrityksen uskottavuutta asiakkaan näkökulmasta ja vakuuttavat asiakkaasi siitä, että osaat hommasi! Vaikkeivät nettisivusi tarjoaisi matkaa kuuhun ja sisältäisi mitä erikoisimpia tehosteita, riittää, kun ne kertovat asiakkaallesi kaiken tarvittavan.

Lue alta nettisivujen  tsekkauslista tarjotaksesi asiakkaallesi kaiken tarpeellisen ja ehkä hieman enemmän!

 

 Miten varmistat, että yrityksesi nettisivulta löytyvät kaikki tärkeimmät asiat?

Seuraamalla seuraavia ohjeita varmistat, että sivustoltasi löytyvät varmasti tärkeimmät asiat positiivisen käyttökokemuksen takaamiseksi. Kaikki kohdat eivät tietysti voi koskea jokaisen yrityksen tarpeita, joten poimi listasta itsellesi sopivat vaihtoehdot.

 

1) Tavoite.

Määrittele verkkosivujesi tavoite (kasvata sähköpostilistaa, hanki sivustolle liikennettä, myy tuotteitasi tai palveluitasi tms).

2) Saavutettavuus.

Brändiin, logoon ja verkkosivujen saavutettavuuteen eli helppokäyttöisyyteen ja selkeyteen kannattaa panostaa. Nettisivujen hakutoiminto voi auttaa asiakastasi helppokäyttöisyydessä. Suunnittele verkkosivujesi rakenne tarkkaan, jotta käyttäjät löytävät tarvitsemansa helposti ja nopeasti.

3) Ulkoasu ja tekstit.

Verkkosivujen ulkoasun on oltava kunnossa. Ensivaikutelma on tärkeä, sillä se luo kuvan koko toiminnastasi! Kiinnitä siis huomiota ulkoasun ohella kirjoitusasuun ja iskevään otsikointiin.

4) Aktiivisuus.

Ajankohtaisuus ja aktiivisuus päivityksissä. Ei näytä hyvältä, jos sivuston tuorein julkaisu on vuoden takaa.

5) “Ota yhteyttä”.

On tärkeää, että kävijä pystyy helposti ottamaan yhteyttä yritykseen tai sen yhteys- henkilöihin. Yhteystiedoille kannattaa varata sivuilta oma helposti löydettävissä oleva osionsa.

6) FAQ/UKK. (Frequently Asked Questions / Usein kysyttyjä kysymyksiä)

Käyttäjiä helpottaa, mikäli usein kysyttyihin kysymyksiin löytyy suoraan vastaus kotisivuilta, eikä heidän näin tarvitse odottaa vastaustasi. Voit päivittää listaa sitä mukaa kun huomaat, että samasta asiasta tuntuu heräävän kysymyksiä (postitus, hinnat, koot yms).

7) Maksuttomat maistiaiset.

Houkuttele ihmisiä sivustolle tai jättämään sähköpostiosoitteensa listallesi “maistiaisten” eli ilmaisetujen avulla. Kävijöille voidaan antaa viestintätoimiston sivuilla vaikkapa esimerkiksi ladattava PDF-pohja yrityksen viestintäsuunnitelman tekemistä varten.

8) Seuraa somessa.

Yrityksesi käyttämien sosiaalisen median kanavien tuominen esiin verkkosivuillasi (esimerkiksi“Seuraa meitä somessa!”).

9) Tilaa “uutiskirje” / viikkoposti.

Sähköpostimarkkinointi on edelleen yksi vaikuttavimmista tavoista markkinoida toimintaasi. Tee sinusta/yrityksestäsi kiinnostuneille helpoksi ja kiinnostavaksi liittyä tilaajaksi.

10) Palkinnot.

Mikäli yrityksesi on saanut näkyvyyttä mediassa tai tunnustusta palkintojen tai kunniamainintojen muodossa, kannattaa ne olla näkyvillä sivustollasi näkyvällä paikalla.

11) Asiakaspalautteet.

Pyydä tyytyväisiltä asiakkailtasi pieniä palautepätkiä yrityksesi menestyksekkäästä toiminnasta ja julkaise ne näkyvällä paikalla verkkosivuillasi!

12) Analytiikka ja seuranta

Asenna tarpeellisimmat työkalut keräämään tietoa verkkosivustosi liikenteestä ja pääset tutustumaan paremmin sivustosi vierailijoihin. Myöhemmin voit kohdentaa viestintääsi näihin henkilöihin tai heidän kaltaisiinsa ihmisiin!

 

Haluaisitko lisätä yrityksesi näkyvyyttä netissä, tehostaa ajankäyttöäsi ja ansaita enemmän yrittäjänä? Olen järjestämässä maksuttoman webinaarin syyskuun alussa. Klikkaa tästä, jos haluat saada kutsun maksuttomaan webinaariini! 

 

Someillaan?

Tytti Laine

Tytti Laine on yrittäjyyden moniosaaja, yrittäjävalmentaja ja yrittäjien onnistumisten vauhdittaja. Hän auttaa työkseen itsensä työllistäviä huipputyyppejä eli pienyrittäjiä tukemalla heidän yrittäjyys- ja digiosaamistaan, palveluidensa tuotteistusta ja hinnoittelua, kasvumahdollisuuksiaan sekä verkostoitumistaan.

Tytti on luonut maksuttoman Enemmän euroja! -verkkokurssin, jonka kautta hän haluaa auttaa yrittäjiä saamaan yritystoiminnastaan enemmän iloa ja rahaa. Liity mukaan www.enemmaneuroja.fi ja valmistaudu onnistumaan!
Tytti Laine
Someillaan?

Kommentit

Tytti Laine
Tytti Laine on yrittäjyyden moniosaaja, yrittäjävalmentaja ja yrittäjien onnistumisten vauhdittaja. Hän auttaa työkseen itsensä työllistäviä huipputyyppejä eli pienyrittäjiä tukemalla heidän yrittäjyys- ja digiosaamistaan, palveluidensa tuotteistusta ja hinnoittelua, kasvumahdollisuuksiaan sekä verkostoitumistaan. Tytti on luonut maksuttoman Enemmän euroja! -verkkokurssin, jonka kautta hän haluaa auttaa yrittäjiä saamaan yritystoiminnastaan enemmän iloa ja rahaa. Liity mukaan www.enemmaneuroja.fi ja valmistaudu onnistumaan!