Blogi

3.10.2018
ensivaikutelma

Ensivaikutelma syntyy heti – 4 vinkkiä hyvän vaikutelman luomiseen

Hyvän ensivaikutelman antaminen on äärimmäisen tärkeää ihan jokaiselle meistä. Ensivaikutelma syntyy vain kerran ja siitä syystä on ratkaisevaa, millaisen kuvan annat itsestäsi asiakkaallesi, yhteistyökumppanillesi, rahoittajallesi tai muulle työsi kannalta tärkeälle […]
13.8.2018
some

Yrittäjä – Some on monipuolisempi työkalu kuin arvaatkaan!

Some tarjoaa uskomattoman paljon mahdollisuuksia yrittäjille, osaa he eivät välttämättä tule edes ajatelleeksi. Kuten someasiantuntija Harto Pönkäkin toteaa Ylen artikkelissa,“monet yritykset eivät ymmärrä kaikkia sosiaalisen median tarjoamia mahdollisuuksia ja monelle […]
9.8.2018
somessa

Miksi yrittäjän on kriittisen tärkeää olla aktiivinen somessa?

Sosiaalinen media kasvaa kasvamistaan. Somessa on ihan valtavasti pöhinää ja potentiaalia yrittäjille, jos he vaan haluavat sitä hyödyntää. Tiesitkö, että jo 60 prosenttia suomalaisista käyttää jotain sosiaalisen median kanavaa? Se […]
12.6.2018
lomaa

5 yleisintä virhettä, joihin yrittäjä sortuu lomallaan

Yrittäjyys ja lomailu eivät ole helppo yhtälö. On tutkittu, että yrittäjät pitävät lomaa keskimäärin puolet vähemmän kuin palkansaajat! Tämä on minusta kovin huolestuttavaa, koska yrittäjä, jos kuka, sitä lomaa kipeästi […]
15.5.2018
verkkoon

5 tärkeää syytä, miksi kannattaa viedä osaamistaan verkkoon juuri nyt

Digibisnes on nyt pinnalla ja lähes kaikkien yrittäjien huulilla. Se on tullut tänne jäädäkseen. Bisnekset digitalisoituvat vauhdilla, joten erilaisten digitaalisten toimintojen tuominen omaan yritystoimintaan on ensiarvoisen tärkeää. En voi korostaa […]
15.5.2018
maksuton webinaari

Miksi sinun kannattaa järjestää maksuton webinaari?

Pidin oman ensimmäisen webinaarini muutamia vuosia sitten, kun webinaareja ei niin paljon vielä pidetty. Olin tosi tyytyväinen webinaariin, vaikka osallistujia oli vain kourallinen (se oli silti hyvä määrä). Nykyään webinaarit […]
11.4.2018
tietosuoja

Asetus astuu voimaan! Onko yrityksesi tietosuoja jo kunnossa?

Keräätkö sinäkin yrityksessäsi henkilötietoja esimerkiksi omien tuotteittesi ja/tai palveluittesi markkinointia varten? Teetkö yrityksessäsi erilaisia sopimuksia? Miten säilytät asiakkaidesi henkilötietoja ja käyttävätkö niitä muutkin kuin sinä? Huolehditko asiakasrekisterisi päivittämisestä lain mukaisesti? […]
6.4.2018
digibisnekseni syntymäpäivä

Nollasta 5-numeroisiin myyntikuukausiin – tänään on digibisnekseni syntymäpäivä

Tänään on digibisnekseni syntymäpäivä. Tasan neljä vuotta sitten tein ensimmäisen myyntini verkossa! 7.4.2014 siirtyi rahaa verkkovälitteisesti 35 euroa. Joku klikkasi netissä olevaa linkkiä ja osti. Joku, jota en tuntenut lainkaan […]
28.3.2018
Luottamuksen rakentaminen

Miten rakentaa luottamusta kasvokkain tai digitaalisesti?

Olin viime torstaina mielenkiintoisessa Timo Järvensivun luotsaamassa seminaarissa, jonka aiheena oli luottamuksen rakentaminen muuttuvassa työssä ja digimaailmassa. Järvensivu on verkostojohtamisen tutkija Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa ja oli mahtavaa päästä kuuntelemaan häntä livenä. […]
21.3.2018
verkostoituminen

4 pointtia, miksi verkostoituminen on yrittäjälle äärimmäisen tärkeää

Verkostoituminen tuntuu olevan päivän sana, eikä se ole sitä suotta. Etenkin yksinyrittäjälle verkostoituminen toisten yrittäjien kanssa on vähän kuin yksi tärkeä työntekijä omassa tiimissä. Yhteistyökumppanit voivat parhaimmillaan olla yrittäjälle arvokas […]
2.3.2018
virheet somemarkkinoinnissa

9 pahinta virhettä, joita voit tehdä somemarkkinoinnissa

Onko sinulla yritystili jo Facebookissa, Instagramissa, Twitterissä tai LinkedInissä, mutta sinusta tuntuu, ettet tavoita somessa sinulle oikeaa kohderyhmää? Jos vastasit kyllä, somemarkkinoinnissasi on jotain pielessä. Huolella ja ajatuksella hoidettu sosiaalinen […]
12.2.2018
instagramin

Instagramin 5 hyötyä yrittäjälle

“Instagram nousee kohisten”, hehkuttaa Suomen yrittäjät verkkouutisessaan. Jo miljoona suomalaista käyttää Instagramia ja erityisesti palvelu on kasvattanut suosiotaan yritysten parissa. Forresterin vuonna 2016 tekemän tutkimuksen mukaan Instagramin julkaisut sitouttaa ihmisiä […]